RSS

Internet Hırsızlığı

Geldiğimde mis gibi olan internet bağlantımın zaman içinde yavaşladığı ve hatta zaman zaman windowsta çalışmadığını serzenişlerimden bileniniz vardır elbet. Ama dün öğleden sonra itibariyle logon ekranını bile göremeyince ve LAN ın üstünde ünlem işareti belirince tamamen çileden çıktım. 3-5 repair ve Linux taki denemelerimde işe yaramayınca çareyi dışarı çıkmakta buldum. (Sırf bu yüzden tırmanmaya da 15dk geç kaldım)

Akşam geldiğimde de durum değişmemişti tabi ki. Ama sonra farkettim ki karşı komşum olan Adi'nin ki misler gibi. Bu durumdan kıllanan bendenizin ilk işi sabah router la switchin başına gitmek oldu. (Allahtan bizim ulaşabileceğimiz bir yere koymuşlar) Ondan sonrasında itina ile komşunun hangisine bağlı olduğu bakılır, onun bağlı oldugu yerden bir oda çıkarılarak yerine kendi ethernet kablom takılı verilir :)))

Burdan çıkarılacak sonuç, temel bilgisayar bilgisi gayet önemli. Şimdi temennim kalanların interneti hiç çalışmıyor zannetmeleri ya da bunu yapabilecek kapasitede olmamaları yönünde, yoksa herkes birininkini çıkarıp yerine kendisininkini takacak...

Dipnot: Italyanların msn i bile bilmemesi ve Litvanyalı arkadaşın ethernete telefon kablosunu takmasından yola çıkarak bir süre kendimi güvende hissedebilirim diye umuyorum.

3 yorum:

Adsız dedi ki...

:) bana kalırsa biras bilgileri olabilir. modemden kendilerine port acmıs olabilirler ve senin baglantını sınırlamıslardır tam emin deilim ama ufak tefek ayarlarla bunlar modem in setup ından yapılabilir.

Denis dedi ki...

şöyle diyim o zaman, modeme reset attılar ve tekrar kurmayi başaramadılar. şu anda hiç çalışmıyor :))

Adsız dedi ki...

:) büyük bir ihtimalle. Reset attıktan sonra modeme servis saglayıcınızın verdigi kullanıcı adı ve şifreyi giriyorsunuz bence bunları girmeyi basaramamıslardır eğer öyle ise modem google ı bile açmas.