RSS

For whom the bell tolls?

Salı akşamı couchsurfing den elemanlarla birlikte günlük konseri dinlemek üzere Carillon Tower daydık. Biraz bilgi vermek gerekirse:

Carillion genelde kilise kulesinde olan, bir sürü değişik ebatta çandan, bunlara bağlı tellerden ve tellerin bağlandigi piyanoyu andıran bir aletten oluşan bir müzik aleti... Bizim gittiğimiz kule ise üniversitenin ana kütüphanesinin ortasında yer almakta. Asıl kütüphane 1. dünya savaşı sırasında almanlar tarafından bombalanıp yıkılınca bu bina daha sonra Amerikalılar tarafından baştan yapılıp hediye edilmiş. O yüzden kulenin üstündeki saatlerde rakamlar yerine 48 tane amerikan eyaletini simgeleyen yıldızlar var. (gereksiz bilgi ama her gezdiren bunu anlatıyor) Sonra ablanın teki insanlardan para toplayıp restore ettirmiş falan filan...

Neyse her akşam 7-8 arası bu kulede klasik ve pop parçalarından oluşan bir konser veriliyor. (sanatçının canı o gün ne çalmak isterse, belli bir liste yok zira) Konser demişken gidip oturup seyretmek zorunda değilsiniz tabi ama çanların sesi şehir içinden duyulabiliyor.

Sizi şimdi videolarla başbaşa bırakıyorum.

Strangers in the Night



Hijo de la Luna

9 yorum:

casecity dedi ki...

Videolar ve bilgiler için çok teşekkürler; insan kendi gitmiş kadar oluyor :)

Bu arada flickr'daki Antwerpen fotoları da çok güzeller; tabi şehir de çok güzel ışıklandırılmış :)

Adsız dedi ki...

Gerçekçi olmak istiyorum baş ağrısından başka birşey yapmıyor :)
Ben 20 saniye dinleyemedim sen nasıl durdun orada bilemiyorum!!!

Denis dedi ki...

davulun sesi uzaktan hos gelir diyorum :)

leylaq dedi ki...

bu kilise orgu denilen "pipe organ" (biliyorum cinsel bi çağrışımı var :) denilen kocaman boruları olan körüklü bi alet sanırım..ama benim hayalimdeki ve bi yerlerden zihnimde kalan(nerde izlediğimi hiç hatırlamıyom), gayet büyülü bi sesi olmalıydı. ama burda çıkan ses hakkaten kötü. tencere ve tavayla daha müzikal değeri olan bişiler çıkabilirdi diye düşünmekteyim.

casecity dedi ki...

Sayın Leylaq; tahminim o büyülü sahneler "Phantom of the Opera"dan, dizisi veya filmi :)

leylaq dedi ki...

teşekkür ederim casecity:)
bu arada kendi blog'uma hiç bakmadığımdan, bana yazılan yorumları da yeni gördüm:)eee şunu söliyim, hakkaten yorumlar benim blog'dan daha uzunmuş..

Denis dedi ki...

tel var, çan var, org yok ortada be..şaşı bak şaşırla bunu kilise orguna benzeteni süpriz ödüller bekliyor ama :)

sanırsam ben nete koyabilmek için kaliteyi maymuna çevirdim ondan kötü geliyor hepinize ses ama valla dışardan gayet iyiydi.

Adsız dedi ki...

Bir sesi nekadar bozabilirsin ki sesin DNA sıyla oynamadın sonucta demi :) arkadan ara sıra gelen kalın ses gayet kulağa hoş geliyor ama o ince çan sesleri insanın başında şimşekler çaktırıyor adeta :)

leylaq dedi ki...

ohh rahatladım. kilise orgu olmadığına sevindim bu şeyin (her neyse:tel,zil,çan,zart,zurt...)afallamıştım sesi uyunca zira.. sevmedim ben onu.. sen ne dersen de..