RSS

Artık ben de motorizeyim :)

Son 3 haftadır bisiklet kiralamaya çalışıyorum ama bisikletimiz kalmadı "Bugün git yarın gel" politikası yüzünden bir türlü başaramamıştım, taaa ki düne kadar. Her zaman ki gibi kiralamanın başladığı vakitten biraz geç gittim. Bu sefer duvardaki şu tarihte gelin yazısı yerine uzun bir kuyruk karşıladı beni. Takriben 2 saat bekledikten sonra sonra 5-6 insanla birlikte bir odaya alıyolar, orda duran bisikletlerden birini begeniyorsunuz. Bu arada hepsi eski püskü şeyler, hep vitesli bir bisikletim olsun istemiştim ama bir tane bile yoktu (gene yokuşu ıkına ıkına çıkıp, çıkamadığı yerde taşıyacaz meleti). Gene de her yere 5dk içinde gidebilmek süper bi şey!!

Gelelim trafik kurallarına. En önemli ve unutmamam gereken şey akşam farları yakmak :) Tabi ben genelde gündüz söndürmeyi unutuyorum, bakalım lastiği kaç vakte yiyecez. Bir de girmemin yasak olduğu tek yön sokaklar var ama hangileri bilmediğimden yakalanırsam artık sevimlilik yapacam.. Onun dışında bana komik gelen şeyler de yok değil. Mesela dönmek istiyorsanız uygun taraftaki elinizi kaldırıp sinyal veriyosunuz, ama hala bana bi yandan dörtyol ağzındaki arabalara bakarken bi yandan da elini kaldırmak zor geliyor, zira bisiklet biraz bi tarafa kaçabiliyor :o Ama allahtan buranın şöförleri inanılmaz derece sabırlı, bekliyolar, yol veriyolar ve en önemlisi bizim türkler gibi sıkıştırıp öldürmeye çalışmıyolar.

Biraz da mühendislik. Undergrad yıllarından hatırladığım en iyi kasisle ilgili bir araştırma vardı. Bilimadamlarımıza göre en uygunu 30cm yüksekliğinde 1-1.5m uzunluğunda olmasıymış. (Sayıdan tam emin değilim ama buna yakın bi şeylerdi) Ilk duyduğumda bi tarafımla güldüydüm açıkcası, ama yürürken farketmediğim ayrıntılardan biri de bunların hakkaten burda kullanılıyor olduğu.

PS: Benim külüstürün fotosunu da eklerim yakında buraya..

7 yorum:

Adsız dedi ki...

Hayırlı olsun :)

limoncicegi dedi ki...

yagmurlara kadar mi ? yagmur baslarda nolcak ??

Denis dedi ki...

valla geçen gün bir indirdi aslında ama gelene kadar çok da ıslanmadım.. yürümekten çok farklı değil, fazladan dizinden yukarısı ıslanıyor işte. frenler tutsun başka bi şey istemem

Adsız dedi ki...

Yalniz su sinyal olayi kopardi beni :))). Madem boyle kurallar var peki fren yapinca arkadakilerin nasil haberi oluyor. Ona uygun bi mekanizma varmi bari...

Unknown dedi ki...

hayırlı olsun :)
dödüğünde artık ümitköy'de bineris :)

Denis dedi ki...

sen bi bisiklet almayi becer hele de... yürürken bile hödüklerle uğraşırken nasıl bineriz onu tartışalım :)

Adsız dedi ki...

hödük mü? :S