RSS

Alpinist gençler

Sevgili üniversitemizin LUAK isminde bir outdoor klubü var, perşembe akşamı ona uğradım (her hafta 10pm de buluşup içiyorlar da odalarında). Hem tekrar tırmanmaya başlamak hem de Ahu'nun vasiyeti olan eli yüzü düzgün tırmanıcıyı bulmak üzere yola çıktım ama tabi ki buraya geldim geleli yerleşen her yere geç kalma adeti gene beni yalnız bırakmadı.

10.30 sularında gitmeyi başarıp, topluluk kapısına benzetemesem de zili çaldım. Biraz sonra pijamalı, hafiftan şarap kokan bir teyze bana kapıyı açtı. (Bu arada dipnot -ben de yeni öğrendim- buranın insanı akşam yemeğinde su yerine şarap içermiş, sanırsam bu da aynı zamanda neden süpermarketin kalanı kadar şarap reyonları olduğunu açıklıyordur) Neyse diyologun kalanı söyle ilerliyor..

- eee, yanlış geldim ben galiba
- nereye bakmıştınız?
- 25 numara ama burda bir grup insan olmalıydı ama ev gibi duruyor
- nasıl bir grup bakmıştınız..
- kem küm
- yanı tırmanıcı mı, müzik mi?
- ha tırmanıcı
- tam karşıdaki arada sağdaki kapı
- teşekkürler, kusura kalma bacım (içimden-oh be allah razı olsun)

muhteşem ingilizcemle arda dalga geçmesin diye diyaglog türkçe olarak aktarılmıştır..

Neyse geç kaldım diye içeri girince gördüm ki topu topu bir avuç insan var, onların hepsi de dutch. Envai çeşit olan koltuklardan birine yerleşip dia gösterisini izlemeye başladım. Bir yandan da öksüz evlat gibi insanlara bakıyorum. Neyse allahtan bir önceki gün konuştuğumuz ve çağıran oğlan yanıma geldi de konuşmaya başladı, sonra bir arkadaşı daha geldi de böylece geceyi eğlenceli bitirebildik.

Biraz da tırmanışla ilgili bilgi. Bizim gibi bir sene süründürmek yerine yeni gelenleri hemen alıp kayaya götürüyorlar, 3 gün süren bir başlangıç eğitimleri var. doğru anladıysam ilk gün top rope, ikinci gün lider, son gün bouldering yaptıktan sonra teorik eğitim veriyorlar. Sınav yok, etkinliklere katılım zorunluluğu yok, canın istediğinde takıl şeklinde. Ama belçika (avrupa da olabilir) dağlarında tırmanmak için özel bir sigorta şirketine de üye olmak gerekiyormuş (80€ civarı). Ama boulder serbest. O yüzden ben içerde kalcam, Bir türlü iyileşmeyen bacağım izin verirse duvarla şansımı deniycem.

Gecenin en faydalı feedbackine gelirsek, bizim türk arkadaşarın bahsedip durduğu ama benim evime yakın olduğundan başka konumuyla ilgili bilgi edinemediğim bir kebapçı vardı. Tırmanış duvarını tarif ederken, yol üstünde "Nemrut" var, buranın en iyi kebapçısı dediklerinde nasıl sevindim anlatamam. Gavur olmasalar yapışıp öpecektim öyle diyim :p

2 yorum:

limoncicegi dedi ki...

gavur movur op gitsin anacim , icinden geldiyse kalmasin ... leyla ne zaman gelecek ki ?

Denis dedi ki...

su anda isbankasi lounge unda oturuyor olmali, 1 saate falan da ucmasi lazim :))