RSS

Bira nedir ne değildir?

Hepimizin bildiği üzere Belçika bira ve çikolata memleketi. İkinci kısmı bağımlılık yaratacağından henüz ilgilenmedim ama birincisi üzerinde yavaştan çalışmalara başladım. İddia ettiklerine göre Belçikada 500 den fazla çeşit bira varmış, bu mantıkla her gün bir çeşit içsem bitirmem zaten 1.5 yılımı alacak ki o kadar uzun süre burda değilim zaten.

Genelde vokta ve şarap takılıp birayı sevmemin en önemli nedeni aşırı yer kaplayıp az miktarda alkol barındırması (bkz: bira gobeği) ancak bu belçikalılar bu soruna da çözüm bulmuşlar ve %14 e kadar değişen alkol oranlarında bira bulmak mümkün. Işin güzel tarafı alkol oranı arttıkça CO2 oranı da azalıyor ve tadı daha bi güzelleşiyor (tabi zevkler ve renkler tartışılmaz)


Simdilik başarılı olduğuna inandığım biralardan birincisi "Duvel", tadı bizim biraları andırmakla beraber oranı %9. Ikisincisi ise %11 ile "Kasteel Brune", hafif tatlımsı bir bira (bana karamel gibi geldi)

Onun dışında bütün triple distilled yazanlar da gayet içilebilir geldi, ama yöre halkı emin misin, bak çok sert, sonra yerinden kalkamazsın gibi tepkiler veriyorlar ama anlamadım. Bana ilginç gelen aynı zamanda da güzel bir nokta da burda bütün biralar kendi bardaklarında servis ediliyor, yani yoldan geçerken birini gözünüze kestirip (unutmamayı başarırsanız) "ben bundan istiyorum" demek de mümkün

0 yorum: