RSS

Müslümanlık nedir ne değildir?

Geçen gün komşumu mutfakta tanımadığım iki adamla dini bir şeyler konuşurken bastım. Bizimki sanki iş görüşmesindeymiş gibi sus pus oturuyor, diğerleriyse işte "neye inanırsın", "sence ölümden sonra noolcak", kilise milise bir şeyler soruyolar. Konuyu nereye varacak diye kahvemi oyalanarak almama rağmen sadede varamadan arkadaşlara iyi günler dileyip, rahatsız ettiğim için özür dileyip odama çıktım.

Çıkmasına çıktım ama bir yandan da lan kilise de işe mi gircek, bir iki kere pazar ayinine gittiydi, allah allah ev adresini alıp bir de ziyarete mi geliyolar diye garip soru işaretleriyle oturuyorum. Adi yukarı geldikten sonra msn deki konuşmadan aklımda kalanları aktarıyım.

- Hayırdır abi, nooluyor?
+ Nasıl nooluyor?
- Ne biliyim, öyle sus pus oturuyodun, çocuklar sorguya çekiyor gibiydi. Ben geldim diye mi öyle ezildin?
+ Evet, sen geldin diye
- Pardon
+ Yok, dalga geçiyorum. Konuşuyoduk işte. Kitaplarını almak istedim de
- (Saf saf) incili mi?
+ Yok, prophet lerini..
- Hmmm.. öyle mülakatla sattıklarına göre içinde büyük sırlar olsa gerek (Bir yandan da o ne ola ki diye düşünüyorum)
+ Ne sırrı
- Ne bileyim, okuyup sen öğrencen. Her şeyi benden bekleme

Tamam şimdi biraz dalga geçtiğimi kabul ediyorum ama bu günlük hayatta her gün karşılaşılan ya da bana göre mantıklı olan bir durum da değil. Neyse dün akşam otururken bunu Deniz'e anlattıktan sonra burdaki dinlerle ilgili anektodlara bir daldık. Belçikalıların manyak olanlarını geçip başlığımıza geri dönüyorum.

Efendim IMEC te çalışan Pakistanlının teki müslümanmış, oruç falan tuttuğunu bildiğinden bir gün kızımız "Iyi bayramlar" demiş. Eleman "Yok daha bizde bayram olmadı" diye cevap vermiş. Tabi deniz dumur bir şekilde:

- Nasıl ya, Mekkeden bunu bize söylemiyorlar mı, zaten ayın konumuna göre karar vermiyor muyuz?
+ Yok bizde bilginler toplanıp karar veriyor, hava bulutluymuş, ayı göremedikleri için bekliyoruz
- Sizin orda uydunuz yok galiba, astronomi diye bir şeyin varlığından da haberdar değilsiniz sanırsam..

Bu olayın başka bir versiyonu daha var. Ramazanın ilk günü, gene deniz sorar:

- Eee ramazan da geldi, oruç tutuyo musun?
+ Evet, ben 3 gün önce başladım.
- Iyi de ilk gün bugün, acelen neydi
+ Valla bizim bilginler öyle karar verdi

Tek kafasında tahtası eksik, kulaktan dolma bilgileri hiç sorgulamadan, araştırıp öğrenmeden kabul eden, hala 1300 sene önceki şartlara uygun yaşamaya çalışan tiplerin güzel memleketimde olduğuna inanan bir insan olarak bu hikayeyi duyunca güleyim mi oturup bir sevineyim mi bilemedim.

Dünyada insan sayısı kadar tarikat vardır. Laf doğru mu ne hakkaten?

5 yorum:

leylaq dedi ki...

adi'de bir farlilik hissetmiştim ben. zira doğum günü gecesi eve dönüşte çok anlam veremediğim ve damdan düşen bi şekilde konuya girdiğini hatırladım sen bunları söyleyince:
- eeee sen müslümansın ama, içki içiyosun, ... vs(... kısmı bize kalsın) nasıl oluyo bu iş?
eee senin cevabın da bize kalsın:P
sonuçta radikal din anlayışına sahip insanların (müslüman/hıristiyan/yahudi.. farketmez) kafasındaki din anlayışına uymayan insanları anlamaları beklenemez ve beklenmemeli. sanırım "öteki"ler de onları anlamıyor ve anlayamayacaklar da..kıssadan hisse (adi'yi bu konularda çok sorgulama bence, zira bu konuda aranızda tartışma çıkma olasılığı pek yüksek:)

Denis dedi ki...

kimseyi sorguladığım yok da çocuğu öyle süt dökmüş kedi gibi görseydin ne demek istediğimi anlardın.

Radikallikle alakası yok bu arada, normal insanlar da yadırgamaya çok müsait. Ötekiler diye bir ayrım yapmaya başlarsak bu iyce sürer gider.

Deniz'in başına gelen diğer bir olay da: Kilisede cenazeye gitmiş, bütün şirket çok büyük bir olaymış gibi karşılamış. Sonra işte tanımadığı biri gelip "ee, cenazeyi nasıl buldun" diye sormuş :)) Sanki sinemaya gittiler mübarekler. Nasıl bir cevap verirsin ki buna?!? "E, tabi baş rol oyuncusunun ölmüş olması üzücüydü"

Neyse hakkaten Pakistanlı arkadaş burda hikayenin ana kahramanı da bir girizgah yapayım dedim, yoksa bana ne :)

casecity dedi ki...

Ben "Herkesin dini kendine (hoşgörünün bir çeşidi) tarikatındanım :)

Başlıktaki soruya cevap beklemiyorsun kabul ediyorum :)

Adsız dedi ki...

Günümüzde ve hatta türkiyede türbeye gidip ölüden medet umanları, çocugunun agzına anahtar sokup cevirenleri ve hatta hacı hoca üfürükçü gibi sahtekarlardan din konusunda yardım isteyenleri her gün gördükçe pakistanlıya pek şarşırdım diyemiycem. Bu arada adi hangi ülkeden dini falan yok mu onun.

Denis dedi ki...

bireysel saçmalıklar kişinin kendi eksikliğinden kaynaklı da devletcene de böyle hareket edilmez ki ya.

Bilmem vardır elbet ama bir insana merak edip de soracağım en son şeylerden biri dinidir. (Ha bir de annemi ne zaman bir arkadaşımla tanıştırsam "ailesi ne iş yapıyor" sorusu vardır ki, o da beni hiç ilgilendirmiyor)