RSS

Pasaport uzatmak

Günün asıl anlam ve de öneminden bahsetmeden bugünki yazı dizimizi sonlandırmak olmaz diye düşündüm. Memlekette şu an itibariyle 466.70 YTL olan 5 yıllık pasaport harcını burda 62€ ile kurtarmak mümkün.

Güçlü kadar azimli bir insan olmayan yurdum insanı (burda o ben oluyorum), memlekete ayak basar basmaz değil, yılbaşından sonra zam geleceğini de bildiğinden son dakka golü olarak bu işi de halletmeye karar verir. Gelelim görelim ki işlem çok basit olsa da memuru ikna etmek biraz vakit almaktadır.

Malzemeler
Pasaport, oturma izni, TC Nüfus Cüzdanı ve biraz yalan

Hazırlanışı
D: Selam, ben pasaportu uzatmak istiyorum
M: (Bakar) E, bu ağustosa kadar geçerli zaten
D: Biliyorum da bir seneden az geçerli olunca kimse vize vermiyor
M: Iyi de sizin oturma izniniz de şubata kadar geçerli. Daha ne kadar burdasınız?
D: Valla uzatmak için başvurdum, bekliyoruz..
M: E, bir senelik uzatayım ben o zaman da, yazık günah sayfa israfı
D: Iyi de ben 5 senelik istiyorum zaten.
M: Onu veremeyiz, oturma izniniz o kadar yok.
D: Nasıl ya, istediğim kadar uzatamıyor muyum?
M: Türkiyede olsanız uzatırsınız da burda işler öyle yürümüyor..

Buyur burdan yak diye düşünürken, birlikte gittiğim arkadaşın işlemi bitmişti, bakalım o ne yapmış diye sormaya karar verdim. "Kızım ya bir seneden fazla uzatmayız diyo bunlar, sen ne kadar aldın?", arkadaş der ki "3 senelik verdiler valla"... Kendi veznesine geri dönen kahramanımız

D: Arkadaşa 3 yıllık vermişler?!? aynı durumdayız, nasıl iş bu?
M: Orda öyle, burda böyle olacak iş değil bu ben kuralı söylüyorum, ama illa 5 senelik istiyorsanız veriyim 5 senelik.
D: E, lütfen!
M: Ben sizi düşündüğümden demiştim, pasaportlar değişcek zaten
D: Olsuun, aynı süreyle yeni defter alabiliyoruz ki, hem o değişene kadaar
M: (5 sene sonrasının tarihini ve harç ücretini bir kağıda yazar) Buyrun sizi kasaya alalım
D: Teşekkürler

Ondan sonrası pasaportu ve parayı kasaya vermek ve "şimdi gidin, 2 saat sonra gelin bi sorun belki çıkmştır" yerine pasaportun yandaki daktiloya uzatılması ve 2dk içinde geri alınması. Mutluyum ve de gururluyum :)

4 yorum:

limoncicegi dedi ki...

kiz cidden degisecek : )))

Denis dedi ki...

iyi guzel degişsin de (ki üstündeki 10 senelik USA vizemi piç ettirmem) defter dolduğunda tekrar pasaport harcı ödemeden sadece yeni defter parasına eskisinin geçerli olduğu tarihe kadar yeni pasaportunu alıyosun. Bu durumda da aynısını yapmak zorundalar....

Adsız dedi ki...

Evet 2008 ortalarinda degisecekmis ama eski pasaportun tarihi bitene kadar kullanabilcekmisiz.

Bu arada konsolosluklar hakikaten super calisiyor. Bizim arkadaslar askerligini tecil ettirmeye gittiydi. 10 dakikada 4 yil tecil ettiler. Yoksa Turkiye'de 2-3 ay suruyordu. En azindan bana 2-3 ay sonra bildiriyorlardi...

Adsız dedi ki...

Ya bu arada ben Turkiye'den ayrilirken bana serefsizlik yapip su manasiz harc parasini odettirdiler. Yok efendim 1 Ocakta kanun degistirmis. Yurt disindan oturma izni olanlarin yurda gelmeden konsolosluklardan "Bu adam yurt disinda oturuyor" damgasi bastirmalari gerekecekmis artik. Eee ben Amerika'dan 27 Aralikta geldim. Nerden bileyim burada boyle birsey oldugunu... Sadece konsolosluklar basiyormus.

15 YTL de olsa haram ediyorum...